English

داوود نور محمدی:

زادآوری میش وحشی در منطقه شکار ممنوع خواف

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف بیان کرد: میش وحشی در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی و در منطقه شکار ممنوع برای دومین سال پیاپی زادآوری کرد.

زادآوری میش وحشی در منطقه شکار ممنوع خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، داوود نورمحمدی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف در خبری اطلاع داد: با زادآوری یک راس میش وحشی در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی این شهرستان برای دومین سال پیاپی تلاش برای ماندگاری گونه میش و قوچ وحشی در این منطقه نتیجه داد.

نورمحمدی در ادامه این خبر اضافه کرد: این میش وحشی با تلاش محیط بانان، نگهداری مناسب و با فراهم کردن علوفه کافی و شرایط زندگی، در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی و در منطقه شکار ممنوع شده شهرستان تحت نظر دامپزشکی برای دومین سال پیاپی زادآوری کرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف همچنین افزود: حدود سه سال قبل دو بره میش توسط دوستداران طبیعت، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف تحویل شد و پس از انتقال آنها به سایت سلامی با تلاش محیط‌بانان این شهرستان و تیمار آنها در این مدت، امروز با تولد این دو بره شاهد ماندگاری گونه قوچ و میش در حیات وحش منطقه هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع شده با ۱۰۵ هزار هکتار وسعت، شامل ارتفاعات شمال و شمال غرب شهرستان خواف یکی از زیستگاه های قوچ و میش اوریال محسوب می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف یادآور شد: یکی از اهداف بلند مدت از راه اندازی سایت سلامی واقع در منطقه، کمک به ماندگاری این گونه جانوری است که با توجه به افزایش تعداد قوچ و میش در این واحد، تعدادی از جمعیت وحوش به منطقه انتقال خواهند یافت تا به صورت طبیعی در منطقه زیست کنند.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: برقراری امنیت و رهاسازی بخشی از جمعیت تکثیر شده تحت نظر، می‌تواند به تقویت ژنتیکی قوچ و میش‌های موجود در طبیعت و ماندگاری نسل این گونه ارزشمند در منطقه شکار ممنوع شده کمک شایانی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه