English

با حضور مسئولان قضایی مازندران؛

ساختمان اداره پزشکی قانونی نکا افتتاح شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و روز قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان نکا افتتاح و به بهره برداری رسید.

ساختمان اداره پزشکی قانونی نکا افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عباس پوریانی در مراسم افتتاح اداره پزشکی قانونی شهرستان نکا، خدمات رسانی به مردم را تکلیف و وظیفه دانست و اظهار داشت: این ساختمان اداری به برکت سفر رئیس وقت قوه قضاییه (آیت الله شهید رئیسی) طی مدت 9 ماه به شکل جهادی احداث شد.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از پرونده های دادگستری به پزشکی قانونی ارجاع می شود، ادامه داد: طی سال گذشته 117 هزار نظریه کارشناسی توسط اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ارائه شد.

رئیس کل دادگستری مازندران، فعالیت در اداره پزشکی قانونی را حساس، مهم، ظریف و از لحاظ عاطفی بسیار سخت عنوان کرد و افزود: اقدامات تشخیصی اداره پزشکی قانونی برای احقاق حقوق مردم بسیار مؤثر و ارزشمند است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در این مراسم گفت: پزشکی قانونی یکی از ادارات تابعه قوه قضاییه است که نقش مؤثری در تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی دارد و سازمان پزشکی قانونی خود را مقید به استفاده از علوم روز، تجهیزات و آزمایشات می داند و در کنار آن استفاده از نیروی کارشناس را هم مدنظر قرار داده است. 

دکتر علی عباسی یکی از موضوعات مهم سند تحول قضایی را چرخش های تحول آفرین و بررسی نیازهای مردم در حوزه های قضایی برشمرد و افزود: در سند تحول قضایی بهره برداری از تکنولوژی نوین، استفاده از اساتید دانشگاه، هوشمندسازی، تکریم ارباب رجوع و توجه به آموزش و پژوهش مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان نکا یکی از شهرهای فاقد ساختمان اداره پزشکی قانونی بوده و این اداره تاکنون در ساختمان استیجاری فعالیت داشته است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 15 اداره پزشکی قانونی در سطح استان در کنار ساختمان مجتمع تشخیصی آزمایشگاهی در ساری و اداره کمیسیون ها به مردم خدمات رسانی می کنند و‌‌ ان شاء الله در آینده بسیار نزدیک برای افتتاح ساختمان اداری پزشکی قانونی جویبار به عنوان تنها ساختمان باقیمانده استیجاری در استان نیز در راستای مصوبات اقدام خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه طی سال های اخیر 39 هزار مترمربع به عرصه و 7400 مترمربع به اعیان ساختمان های اداری پزشکی قانونی استان افزوده شده است، ابراز داشت: در راستای مصوبات سفر رئیس وقت قوه قضاییه (آیت الله شهید رئیسی) در سال 1399 ساخت پروژه نکا در دستور کار قرار گرفت. زمین از سوی اداره مسکن و شهرسازی در سال 1399 تحویل گرفته شده و مقدمات کار فراهم شد.

وی ادامه داد: در راستای قانون مولدسازی، با فروش یک ساختمان قدیمی اداره پزشکی قانونی در بابل، عایدی ناشی از آن به پزشکی قانون بازگشت و از قبال آن، این ساختمان به مساحت 260 متر مربع در یک طبقه، در زمینی به مساحت 560 مترمربع احداث شد.

عباسی تأکید کرد: با توجه به احداث ساختمان در طبقه همکف، دسترسی مصدومان به خدمات اداره پزشکی قانونی جهت معاینه توسط پزشک، تسهیل خواهد شد.

وی، اعتبار صرف شده برای این پروژه را بالغ بر چهار میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ساختمان اداره پزشکی قانونی نکا به همت بسیج سازندگی و با پیگیری و حمایت دادستان عمومی و انقلاب نکا احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: این پروژه، نمونه بارز یک نهضت خدمات رسانی است چرا که از زمان تحویل زمین تا ساخت، کمتر از یک سال طول کشیده و طی 9 ماه تکمیل و افتتاح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه