English

هدفگذاری ۱۲۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی و لکه‌گیری آسفالت در محورهای کشور

امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی و لکه‌گیری آسفالت در محورهای کشور هدفگذاری شد که تاکنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر، ۱۴۰ درصد بیشتر از برنامه هدف‌گذاری شده انجام شده و کماکان در استان‌های جنوبی و گرمسیر در حال انجام می‌باشد.

هدفگذاری ۱۲۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی و لکه‌گیری آسفالت در محورهای کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری ، علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری و ابنیه فنی راه‌های این سازمان در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان فارس، ۲۶ آذر ماه را یادآور لبیک رانندگان به فرمان امام خمینی(ره) در آذر ماه ۱۳۶۲ دانست و گفت: فعالان حوزه حمل و نقل در طول تاریخ کشورمان بخصوص در چند سال گذشته با خلق حماسه‌های بزرگ شناخته می‌شوند که پیاده روی اربعین حسینی مصداقی بارز در این خصوص است و جابجایی حدود ۲۷ درصد زائران اربعین حسینی از طریق حمل و نقل عمومی در مرزها انجام شد.


وی افزود: باتوجه به رویکرد وزیر راه و شهرسازی در زمینه توسعه و ترانزیت، شاهد رشد ۳۳ درصدی ترانزیت از قلمرو کشور نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرکل دفتر نگهداری و ابنیه فنی راه‌ها به پیشرو بودن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استفاده از سامانه‌های نوین و هوشمند گفت: این سازمان در تمام فعالیت‌های خود با استفاده از سامانه‌ها و نرم افزارهای هوشمند توانسته کارهای خود را بر مبنای اطلاعات دقیق و به صورت مدون و علمی انجام دهد به طوری که تنها یک‌هزار دوربین نظارت تصویری در سطح کشور کار رصد ترافیک و شرایط آب و هوایی و حدود ۲۰۰۰ سامانه ثبت تخلف جهت کنترل رفتار ترافیکی رانندگان در موضوع سرعت لحظه ای متوسط و حدود ۷۶ سامانه توزین در حال حرکت جهت کنترل اضافه تناژ و ... را برعهده دارند.


به گفته سیاهپور امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی و لکه گیری آسفالت در محورهای کشور هدف گذاری شده که تاکنون به همت راهداران و توسط پیمانکاران بخش خصوصی به‌عنوان بازوان توانمند دستگاههای اجرایی ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر با عملیات نگهداری روکش تقویتی ، حفاظتی و لکه گیری انجام شده است.


وی تاکید کرد: بر اساس خروجی سامانه های مدیریت نگهداری راهها (BMS) ۴۴ درصد وضعیت رویه راه‌های کشور نیاز به بهسازی سنگین و سبک داشته که نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری و بهسازی دارد تا به وضعیت مطلوب و استاندارد جهانی دست پیدا کنیم.

سیاهپور با بیان این که نیمی از بودجه این سازمان برای ایمن‌سازی راه‌ها هزینه می‌شود، گفت: طی سه سال گذشته در استان پهناور فارس شاهد رشد ۲۵۰ درصدی بودجه هستیم تا شرایط برای خدمت رسانی بهتر و هموار شود.


مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی راه‌ها محدودیت های مالی در حوزه راه‌های روستایی را یکی از دغدغه‌های مهم سازمان عنوان کرد و گفت: با تصمیمات اتخاذ شده امید است تأمین اعتبار ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی جزء اعتبارات ملی قرار گیرد، همچنین با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نسبت به انجام تعهدات ایجاد شده در ساخت و تکمیل تعهدات راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار گامی موثر برداریم‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه