English

وزش باد در شمال شرق و شرق کشور

صادق ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۲۱ آذر) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در پاره نقاط وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

وزش باد در شمال شرق و شرق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (۲۰ آذر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد رخ می دهد. به‌تدریج یکشنبه (۲۱آذر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۲۱ آذر) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در پاره نقاط وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: در این مدت در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. دوشنبه (۲۲آذر) این وضعیت در کشور ادامه دارد و به‌تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش خواهد یافت.

به گفته ضیاییان سه شنبه (۲۳آذر) و چهارشنبه (۲۴آذر) در کل کشور جوی پایداراستقرار خواهد داشت و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان به حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه (۲۴آذر) در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج پنجشنبه (۲۵آذر) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه (۲۴آذر) و پنجشنبه (۲۵آذر) در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. خلیج فارس نیز امروز (۲۰ آذر) نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱آذر) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۹ آذرماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰و ۲۱ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و تبریز با  دمای ۱۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه