English

محمد ایزدیار:

رقابت ۳۷ هزار و ۶۴۹ داوطلب کنکور در خراسان رضوی

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دهه اول مرداد ماه اعلام می‌شود و زمان انتخاب رشته نیمه دوم مرداد و نتایج نهایی، هفته اول شهریور اعلام می‌شود.

رقابت  ۳۷ هزار و ۶۴۹  داوطلب کنکور در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ایزدیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد: رقابت ۳۷ هزار و ۶۴۹ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شده است.

محمد ایزدیار در ادامه گفت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۸ شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۱ هزار و ۸۲۱ تن آنان داوطلب مرد و ۱۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

 ایزدیار همچنین افزود: کمترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون گروه علوم انسانی مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش گلبهار با ۱۰۷ شرکت کننده است که ۶۱ نفر آن‌ها زن و ۴۶ نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۰ هزار و ۲۸۱ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۵۷۸ نفر آنان مرد و ۶ هزار و ۷۰۳ نفر زن هستند.

 وی افزود: برای این گروه نیز ۳۳ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده که کمترین تعداد شرکت کننده با یک زن مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه و بیشترین شرکت کننده در این رقابت علمی نیز مربوط به دانشگاه خیام با هزار و ۸۰۰ نفر است.

 ایزدیار ادامه داد: از یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در ۶۱۰ حوزه امتحانی کشور که طی چهار روز به رقابت خواهند پرداخت سهم استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی است.

 وی گفت: در کلانشهر مشهد ۵۳ هزار و ۱۴۹ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی شامل دانشگاه‌های فردوسی، امام رضا (ع)، خیام، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروه‌های مختلف رقابت خواهند کرد.

 ایزدیار در خاتمه تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دهه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مرداد تعیین شد و نتایج نهایی هفته اول شهریور اعلام می‌شود.

شایان ذکر است: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها در چهار روز متوالی از نهم تا دوازدهم تیر  برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه