English

مالک رحمتی:

خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران کم‌بضاعت و زیارت‌ اولی کشور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تحقق زیارت متعالی یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است.

خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران کم‌بضاعت و زیارت‌ اولی کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خبری اعلام کرد: بخشی از ظرفیت ۲ مجموعه زائرسرا و زائرشهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران  کم‌بضاعت و زیارت‌ اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد.

رحمتی در ادامه این خبر اضافه کرد: در کنار آن همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این ۲ مجموعه اقامتی در مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام‌شده از خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: تحقق زیارت متعالی یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است و در همین راستا در زائرسرای رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی در قالب یک بسته کامل خدمت‌رسانی در محور‌های اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تکیه بر ظرفیت همه مجموعه‌های خود برای تحقق مقوله زیارت «از مبدا تا مبدا» برنامه دارد و در همین راستا ۲۱ مجتمع بین‌راهی با رویکرد خدمت‌رسانی و تحقق تسهیل امر زیارت احداث شده است.

رحمتی ادامه داد: در مجموع با احتساب زائرسرا و زائرشهر رضوی و ۲۱ مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی ظرفیت میزبانی از حدود ۶۰۰۰ نفر را ایجاد کرده است و فاز دوم زائرسرای رضوی تکمیل و افتتاح شد و افزایش ظرفیت برای میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) در حال انجام است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: پروژه زائرسرای رضوی که در سه فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب ۱۲ بلوک تاکنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم با احداث و افتتاح چهار بلوک جدید حدود یک‌سوم به ظرفیت اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

رحمتی در خاتمه تصریح کرد: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به زائرین امام هشتم راه‌اندازی سامانه ملی ۱۴۶۰ است که از امروز و با آغاز به کار آن همه مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی می‌توانند به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه