English

هواشناسی هشدار زرد صادر کرد؛

توفان و وزش باد شدید در راه تهران و البرز

به گفته کارشناس هواشناسی، دو هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید و بارش باران در شهر‌های شمالی کشور صادر شده است.

توفان و وزش باد شدید در راه تهران و البرز

به گزارش خبرگزاری موج، رفیعی کارشناس هواشناسی اعلام داشت: هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی از امروز  تا روز شنبه صادر شده است که در این جریان شاهد رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، در استان های خراسان شمالی، زنجان، شمال کردستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود و در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: هشدار سطح زرد دیگری در خصوص افزایش وزش باد شدید همراه با گردوخاک صادر شده است که استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان و سمنان درگیر این سامانه گردوخاک خواهند بود.

او ادامه داد: این شرایط در مناطق مستعد زمینه ساز خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می شود از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان اجتناب کنند. همچنین از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی پرهیز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه