English

سعید اشکانی فر:

اعلام آمادگی کامل آزمایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک‌های احتمالی

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تست‌های رپید برای غربالگری و رهگیری بیماری در دوران پیک کاربرد مناسبی دارد و از مراجعه بیماران به مراکز تشخیصی و ایجاد ازدحام جلوگیری می کند.

اعلام آمادگی کامل آزمایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک‌های احتمالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید اشکانی فر سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا با هدف آمادگی برای مواجهه احتمالی با پیک‌های کرونایی ذخیره سازی و تامین شده است.

اشکانی فر در ادامه افزود: هم اکنون کیت‌های مورد نیاز در اختیار آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌های منتخب قرار گرفته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده، کیت‌های توزیع شده به مقدار قابل توجهی قابلیت تشخیص سویه امیکرون را داراست و همچنین کیت‌های مختص سویه امیکرون نیز در آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) توزیع شده است.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: تست‌های رپید برای غربالگری و رهگیری بیماری در دوران پیک کاربرد مناسبی دارد و همچنین باعث می‌شود که از مراجعه بیمار به مراکز تشخیصی سطح بالاتر و ایجاد ازدحام غیرضروری در بیمارستان‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع آزمایشگاه‌ها در مناطق شهر و حاشیه شهر عنوان کرد: تلاش بر این است در توزیع این امکانات تفاوتی بین کیفیت و کمیت خدمات رسانی در امور مربوط به آزمایشگاه وجود نداشته باشد و همه مردم بتوانند به صورت عادلانه از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:  آزمایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک‌های احتمالی آمادگی کامل خود را اعلام داشته و نظارت‌های مستمری در راستای رعایت تعرفه‌ها در آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد تا ضمن ارتقاء کیفیت خدمات رسانی، دریافت تعرفه‌ها نیز بررسی شود.

اشکانی فر در خاتمه تصریح کرد: بر رعایت دستور‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاکید می شود و شهروندان در صورت ابتلا به علائم بیماری، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا کلینیک‌های سطح یک برای تشخیص بیماری مراجعه کنند تا با تشخیص زودرس برای درمان زودهنگام آن اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه