English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی در بخش بلده شهرستان نور به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در بازدید از بخش بلده شهرستان نور، گفت: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و بخش بلده با همراهی 12 مدیرکل استان، بیش از 25 طرح محرومیت زدایی به تصویب رسید.

بیش از 25 طرح محرومیت زدایی در بخش بلده شهرستان نور به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی اظهار داشت: بخش بلده با وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، ظرفیت‌های آب و هوایی و آب آشامیدنی بسیار خوب و اراضی حاصلخیز، از بُعد توسعه اقتصادی و زیربنایی محروم است.

وی با بیان که در حوزه‌های مختلف از جمله راه و ترابری که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه است، محرومیت وجود دارد، ادامه داد: راه اصلی بخش از منطقه دوآب تا شهر بلده که حدود 40 کیلومتر، بسیار نامناسب است و با شکستگی‌های فراوان، پرتگاه‌های زیادی دارد که راه عبور و مرور را نا ایمن کرده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: در این رابطه به منظور رفع نقاط حادثه خیز در اجرای طرح محرومیت زدایی، برای ایمن سازی راه، تقویت جداره راه و روکش آسفالت این مسیر اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره گیری از وسایل مخابراتی تلفن همراه و شبکه اینترنت روستایی بخش دیگری است که برای رفع آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

علیخانی، بسترسازی مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد یک شهرک صنعتی متناسب با قابلیت‌های موجود را گام‌های موثری برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی این منطقه عنوان کرد.

وی بررسی مشکلات آبرسانی به ویژه در حوزه آب آشامیدنی شهر بلده، بهبود و مرمت و تقویت شبکه توزیع آب در روستا‌های بخش بلده، افزایش ظرفیت مخازن آب، بررسی طرح هادی برخی روستاها، توسعه حوزه گردشگری در روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت قعله تاریخی پولاد جهت واگذاری به بخش خصوصی، توسعه بخش کشاورزی به خصوص در زمینه کشت گل محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین‌های مولد آبی و نصب پنل‌های خورشیدی را از جمله مصوبات طرح‌های محرومیت زدایی در طی این بازدید برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه