English

مدیر پایگاه میراث ملی فرح آباد:

کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوش‌نویسی در مجموعه صفوی ساری راه‌اندازی شد

مدیر پایگاه میراث ملی فرح آباد ساری گفت: کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوشنوسی و تصاویر قدیمی مسجد مدرسه شاه عباسی در پایگاه ملی عهد صفوی شهرستان ساری، استان مازندران راه‌اندازی شد.

کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوش‌نویسی در مجموعه صفوی ساری راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمدآرمان ارشادی در حاشیه ورکشاپ یک‌روزه لعاب احیاء درون کوره‌ای در پایگاه میراث ملی فرح آباد با اشاره به تأکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون صنایع دستی این وزارتخانه مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و محوطه‌های تاریخی، اظهار داشت: با حمایت مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و هنرمندان علاقمند، در حجره‌های شرقی مسجد مدرسه شاه ‌عباسی کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوشنوسی و تصاویر قدیمی مسجد مدرسه شاه عباسی در این پایگاه میراثی عهده صفوی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش صنایع‌دستی پایگاه فعال شده است در سال جاری فعالیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته که با استقبال زیاد هنرمندان ملی و استانی همراه شد.

مدیر پایگاه میراث ملی فرح آباد تصریح کرد: پس از چندین نشست و هم اندیشی با مدیر "خانه هنر سیندخت"؛ این ورکشاب یکروزه لعاب احیاء با حضور هنرمندان استانی و کشوری برگزار شد، 

وی با توجه به تغییرات مثبت در این پایگاه، افزود: با توجه به تغییرات و بهبود وضعیت پایگاه میراث ملی فرح آباد؛ با استقبال حدود ۳ برابر گردشگران و علاقمندان نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستیم.

ارشادی بیان داشت: امیدواریم برگزاری چنین نشست‌ها و اجرای چنین برنامه‌هایی برای معرفی بیشتر صنایع‌دستی کشور و آشنایی مردم با بزرگترین بنای صفوی شمال کشور در پایگاه میراث‌ملی فرح‌آباد تداوم پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه