English

فرمانده سپاه کربلا مازندران:

اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای مازندران ۱۲ مهر برگزار می شود

فرمانده سپاه کربلا مازندران و دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران گفت: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای مازندران ۱۲ مهر برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سردار سیاوش مسلمی اظهار داشت: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

وی به آغاز فعالیت دبیرخانه این کنگره از دهه پایانی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره‌های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت تاکنون ذیل این کنگره برگزار شده است.

فرمانده سپاه کربلا و دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران از چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۳۰۰ کتاب پالتویی نیز با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی تألیف شد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر خبر داد و افزود: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی (عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

سردار مسلمی به برگزاری ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

وی از برگزاری همایش تمدنی " از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی" ۲۵ شهریور ماه امسال خبر داد و ابراز داشت: از ششم مهرماه سال جاری ۷ اجلاسیه در ذیل کنگره شهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به برگزاری اجلاسیه زنان و زادواج آسان با حضور ۱۰۰۰ زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهرماه اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: هشتم مهرماه نیز همایش کشتی گیران در رده‌های سنی مختلف به تعداد شش هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی از برگزاری همایش شش هزار نفری فرزندان شاهد برای اولین بار در سطح کشور در نهم مهرماه خبر داد و افزود: سه شنبه ۱۰ مهر همایش دانشجویان و اساتید را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه چهارشنبه یازده مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شود تصریح کرد: این نمایش از ۲۶ شهریور تا ۱۲ مهرماه در ساری نیز اجرا می‌شود.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران با بیان اینکه پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، افزود: سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلو فرش در حال تولید بوده و در طی رزمایش میثاق و سپاس در یک روز مشخص تقدیم خانواده‌های معظم شهدا خواهد شد، گفت: برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهدا تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا به حال ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است.

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است

وی در پایان اشاره‌ای به فضاسازی‌ها و تبلیغات محیطی شهر‌ها و روستا کرد و از طراحی، تولید و نصب المان‌های شهدایی در سطح استان خبر داد و گفت: تا به حال ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه