English

بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در استان ایلام

عملیات احداث تونل شماره ۲ راه کربلا در بزرگراه ایلام_ مهران به طول ۷۳۰ متر با حضور وزیر راه و شهرسازی به پایان رسید.

بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در استان ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز وارد ایلام شده است، در حاشیه مراسم افتتاح تونل شماره۲ محور ایلام_ مهران درباره تکمیل این مسیر در آستانه ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی به صورت زمینی، از پایانه مرزی مهران و از مسیر استان ایلام به سرزمین عراق سفر می‌کنند، راه ایلام به مهران به عنوان یکی از  شاهراه‌های اصلی به شمار می‌آید و در چند سال اخیر اقدامات جدی برای توسعه، بهسازی و تعریض و اصلاح این معبر اصلی که بار بزرگی از ترافیک را در این برهه از زمان به دوش می‌کشد، انجام شده است.

بذرپاش بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی و راه‌های استان، توسعه اقتصادی را نیز به دنبال دارد و به عبارت دیگر توسعه اقتصادی هر منطقه و استان در گرو توسعه راه‌های اصلی آن منطقه و استان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه تونل ۷۳۰ متری که امروز افتتاح شد، از هفته آینده برای استفاده زوار بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به فوریت موضوع سفرهای اربعین، عبور موقت از تونل دیگری که بخش انتهایی آن باقی مانده هم انجام می‌شود و طی دو ماه بعد از اربعین تکمیل می‌شود.

بذرپاش خاطر نشان کرد: پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت به طول ۹۳ کیلومتر نیز انجام و برخی از مقاطع مسیر نیز تعریض شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶ دستگاه پل با اعتباری حدود یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان در این مسیر احداث شده و با وجود محدودیت منابع پروژه‌های بزرگی در حوزه راهسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشور تبدیل به یک کارگاه بزرگ راهسازی شده است، گفت: هر ماه یک پروژه بزرگ در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد و همکاری و صبر مدیران استان، پیمانکاران و مشاورین طرح‌ها با وزارت راه و شهرسازی قابل قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی همچینن از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه