English

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خبر داد؛

رونمایی از نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان عج همزمان با اولین روز از ماه محرم

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در نشست خبری از رونمایی از نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان عج که در سامرا نصب می شود و همزمان با اولین روز از ماه محرم در اراک خبر داد.

رونمایی از نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان عج همزمان با اولین روز از ماه محرم
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رحیم غلامی گفت: سرداب مقدس سامرا جای ولادت سه امام علی ع، امام عسگری ع و امام زمان عج است که دو قسمت ورودی خواهران و برادران و دو پنجره دارد که از این پنجره ها به عنوان نیم ضریح یاد می شود.

وی افزود: نیم ضریح بانوان در استان مرکزی ساخته و در سامرا نصب شد و قسمت برادران را نیز استان مرکزی عهده دار شد که از طریق نذورات و هدایای مردمی ساخته شده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: برای اجرای این نیم ضریح در ابتدا ۱۰ میلیارد تومان برآورد اولیه بود و در پایان ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

غلامی اظهار کرد: تعداد پنجره هایی که در این ضریح بکار برده شده ۳ پنجره و یک در و سازه ضریح از چوب ساج است که در آن مقدار مس ۱۵۰ کیلوگرم، نقره ۲۵۰ کیلوگرم و طلای ۱۸ عیار ۳۰۰ گرم بکار رفته و ۲۰ هنرمند برجسته کشوری در ساخت آن فعالیت داشتند که بخشی از کار در اصفهان و بخشی هم در قم انجام شده و هدیه مردم استان مرکزی است.

وی ابراز کرد: طول ضریح ۳ متر، عرض ۳ متر، ارتفاع ۳/۵۰ متر و وزن کلی ۸۷۰ کیلوگرم است.

غلامی در پایان با دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهموری گفت: برای تعیین سرنوشت کشور باید اصلح ترین فرد را انتخاب کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه